Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. , ul. Wysockiego 10, 58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 074 64 80 400, faks 074 64 80 417.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.darr.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie na rzecz Zamawiającego usługi w zakresie przeprowadzenia badań ankietowych na potrzeby realizacji Projektu pn. Obserwator rynku pracy regionu jeleniogórsko legnickiego..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na przeprowadzeniu badań ankietowych dotyczących rynku pracy obszaru regionu jeleniogórsko legnickiego w przedsiębiorstwach zatrudniających więcej niż 9 pracowników, zlokalizowanych w obszarze regionu jeleniogórsko legnickiego w powiatach:
a. powiat m. Legnica
b. powiat legnicki
c. powiat górowski
d. powiat polkowicki
e. powiat wołowski
f. powiat głogowski
g. powiat m. Jelenia Góra
h. powiat jeleniogórski
i. powiat bolesławiecki
j. powiat zgorzelecki
k. powiat lubański
l. powiat kamiennogórski
m. powiat jaworski
n. powiat złotoryjski
o. powiat lwówecki
Celem projektu jest realizacja zadań zmierzających do wzmocnienia atrakcyjności oraz podniesienia jakości edukacyjnej szkół i placówek oświatowych prowadzących kształcenie zawodowe dla młodzieży.
Cel projektu zostanie osiągnięty poprzez monitoring rynku pracy regionu jeleniogórsko-legnickiego, przetworzenie zebranych informacji i ich upowszechnienie wśród zainteresowanych odbiorców.
Realizowane badania ankietowe są etapem do osiągnięcia celów szczegółowych projektu tj:
- ustalenie prawidłowości w kształtowaniu się zapotrzebowania na poszczególne zawody i oczekiwane kompetencje zgłaszane na rynku obszaru regionu jeleniogórsko-legnickiego i poszczególnych rynkach powiatowych poprzez przygotowanie analizy rynku pracy oraz monitoring zawodów deficytowych i nadwyżkowych,
- ustalenie oczekiwań pracodawców odnośnie pożądanych kompetencji pracowniczych w zawodach
- wskazania dla edukacji zawodowej w zakresie dostosowanie oferty edukacyjnej do potrzeb gospodarki regionu
Otrzymane dane w wyniku przeprowadzonych panelowych badań ankietowych będą etapem prowadzącym do opracowania raportu zawierającego identyfikację aktualnych wymagań rynku pracy oraz przewidywania w zakresie tendencji zmian w oczekiwaniach rynku pracy w tym w odniesieniu do zawodów. Dane pozyskane w ramach badań pozwolą na opracowanie analizy rynku pracy w przekroju powiatowym jak i regionalnym (regionu jeleniogórsko-legnickiego).
Projekt, poprzez monitoring rynku pracy regionu jeleniogórsko-legnickiego umożliwi dostosowanie programów edukacyjnych do potrzeb rynku pracy, pozwoli zaktualizować kwalifikacje młodzieży wchodzącej na rynek pracy, a w efekcie spowoduje wzrost zatrudnienia wśród absolwentów szkół zawodowych.
3. Badania dotyczyć będą powiatów obszaru jeleniogórsko-legnickiego (obszary uszczegółowiono w pkt. 1)
4. Próbę badawczą: podstawową i rezerwową (25%), opracuje Wykonawca na podstawie ogólnych wytycznych Zamawiającego przekazanych w dniu podpisania umowy .
Dobór próby do badań będzie zrealizowany w oparciu o dane źródłowe zastane (na podstawie najaktualniejszej bazy REGON lub innej równoważnej) i będzie zawierał opis próby. Wykonawca odpowiada za reprezentatywność wykonanej próby w prowadzonych badaniach dla całego okresu realizacji usługi zgodnie z wytycznymi Zamawiającego. Ostateczna próba badawcza dla każdego etapu badań pełnych musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego w formie protokołu odbioru na 5 dni kalendarzowych przed planowanym terminem rozpoczęcia każdego etapu pełnych badań terenowych.
Techniką badań będzie wywiad bezpośredni przy użyciu kwestionariusza ankiety badawczej.
Podstawowym narzędziem badawczym będzie kwestionariusz ankiety opracowany ostatecznie przez Zamawiającego.
Kwestionariusz ankiety składać się będzie z pytań zamkniętych, otwartych oraz z pytań metryczkowych . Ogółem do 50 pytań ( różny rodzaj kafeterii odpowiedzi). Zakres pytań dotyczy następujących sfer działalności firmy: ekonomicznej oraz zatrudnieniowej
Wzorzec ankiety zostanie przekazany Wykonawcy po podpisania umowy - w dniu podpisania umowy dla pretestu, natomiast przed każdym następnym etapem badań wzorzec formularza ankiety zostanie przekazany do 10 dni kalendarzowych przed terminem rozpoczęcia poszczególnych etapów badań.
Zamawiający informuje, że ostateczny kwestionariusz ankiety będący narzędziem badawczym w poszczególnych etapach badania uwzględni propozycje Wykonawcy wskazane w raportach po każdym etapie badań. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany wzorca ankiety do każdego etapu badań.
Badania ankietowe będą przeprowadzone na reprezentatywnych próbach badawczych w dwóch fazach:
- faza pretestu- próba będzie wynosić 40 respondentów/pracodawców). Faza pretestu pozwoli zweryfikować przyjęte narzędzie badawcze.
- faza badań właściwych pełnych - 3 etapy w okresie od 2009 roku do 2010 roku w odstępach max.półrocznych (każdorazowo próba po 1500 pracodawców/respondentów, łącznie 4500 wywiadów w okresie realizacji usługi)..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.31.00.00-0, 79.31.12.00-9.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Kwota wadium wymagana do wzięcia udziału w postępowaniu: 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złoty 00/100 groszy). Dopuszczalne formy wadium: W formach dopuszczonych zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych tj.: wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a. pieniądzu;
b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c. gwarancjach bankowych;
d. gwarancjach ubezpieczeniowych;
e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Udzielenie Zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają wymagania Zgodnie z art. 22 Ustawy Prawo zamówień publicznych, a w szczególności nie podlegają wykluczeniu z postępowania, zgodnie z art. 24 Ustawy Prawo zamówień publicznych i spełniają warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Warunki szczegółowe udziału w postępowaniu: zgodnie z art. 22 Pzp, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. posiadają uprawnienia i do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeśli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2.posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, tj.
- oferent winien wykazać, że w ciągu ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przeprowadził co najmniej trzy badania ankietowe zgodnie ze standardami Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR) na próbie nie mniejszej niż 1500 respondentów, odpowiadające swoim rodzajem i o złożoności porównywalnej z zakresem zamówienia. Usługi dotyczyły obszaru związanego z rynkiem pracy, przeprowadzone z zastosowaniem badania kwestionariuszowego w formie wywiadu bezpośredniego, z których każde miało cenę powyżej 150.000,00 Pln brutto (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy). Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli zostanie jednoznacznie potwierdzony w dokumentach złożonych przez Wykonawcę tj. załączy referencje potwierdzające należyte wykonanie usługi.
- Oferent winien dysponować zespołem doświadczonych specjalistów (Zespół Koordynujący) gwarantujących realizację usługi na wysokim poziomie oraz w pożądanych terminach , składający się z następujących osób:
a. koordynator realizacji usługi, odpowiedzialny za bieżące zarządzanie realizacją usługi po stronie Wykonawcy i za koordynację wszystkich badań realizowanych w ramach usługi będącej przedmiotem zamówienia. Do jego obowiązków będzie należało: koordynowanie pracą zespołu, przygotowanie końcowych raportów z badań pilotażowych i pełnych dla Zamawiającego. Osoba realizująca to zadanie musi posiadać co najmniej 3 letnie doświadczenie w zakresie realizacji w/w zadań.
b. koordynator ds. monitoringu będzie odpowiedzialny za wewnętrzny monitoring realizacji usługi oraz stosowanie procedur sprawdzających i weryfikujących realizację usługi. Osoba realizująca to zadanie musi posiadać co najmniej 3 letnie doświadczenie w zakresie realizacji w/w zadań.
c. koordynator metodologiczny będzie odpowiedzialny za koordynację badań w odniesieniu do obszaru badawczego zgodnie z zaproponowana przez Wykonawcę metodologią i zgodnie z wytycznymi Zamawiającego. Osoba realizująca to zadanie muszą posiadać co najmniej 3 letnie doświadczenie w zakresie realizacji w/w zadań.
d. koordynator ds. kodowania danych, będzie odpowiedzialny za generowanie raportów z postępu prac wraz z rozkładami odpowiedzi na pytania ankiety, opracowanie wielowariantowej bazy wyników. Osoba realizująca to zadanie musi posiadać co najmniej 3 letnie doświadczenie w przygotowaniu raportów z realizacji w/w zadań.
- Oferent winien dysponować zespołem doświadczonych ankieterów w odpowiedniej liczebności gwarantującej realizację usługi w pożądanych terminach. Każda osoba bezpośrednio realizująca zadania w ramach zespołów ankieterskich będzie spełniać łącznie następujące warunki:
a. posiadać minimum średnie wykształcenie,
b. nie może być karana przez sądy powszechne,
c. posiadać doświadczenie poprzez udział w co najmniej 1 badaniu, w którym respondentami byli przedsiębiorcy.
3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zamówienia, w tym posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 150.000,00 złotych (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy) a w przypadku, jeżeli środki finansowe lub zdolność kredytowa jest wyrażona w walucie obcej - wyrażoną w złotych równowartość kwoty złotych wg średniego kursu NBP z dnia wystawienia informacji banku potwierdzającej wysokość posiadanych środków na rachunku lub zdolność kredytową Wykonawcy.
4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych.
Sposób oceny warunków wskazanych w ust.: 4.1 - 4.4. Ocena spełniania przedstawionych poniżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca winien złożyć:
- Wypełniony formularz oferty przetargowej wg wzoru formularza stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ;
- Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, przy czym jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokument ten składa każdy z nich wg wzoru formularza stanowiącego Załącznik nr 1 do Oferty Przetargowej;
- Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, przy czym jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokument ten składa każdy z nich;
- Aktualną informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
- Aktualną informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
- Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, przy czym jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokumenty te składa każdy z nich;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek bankowy, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę nie mniejszą niż 150.000,00 złotych, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, przy czym jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokument ten składa co najmniej jeden spośród nich;
- Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia:
dokumentami potwierdzającymi uprawnienie do reprezentowania Wykonawcy jest pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
- Wykaz zawierający potwierdzenie że Oferent w ciągu ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przeprowadził co najmniej trzy badania ankietowe zgodnie ze standardami Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR) na próbie nie mniejszej niż 1500 respondentów, odpowiadające swoim rodzajem i o złożoności porównywalnej z zakresem zamówienia. Usługi dotyczyły obszaru związanego z rynkiem pracy, przeprowadzone z zastosowaniem badania kwestionariuszowego w formie wywiadu bezpośredniego, z których każde miało cenę powyżej 150000 Pln brutto. Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli zostanie jednoznacznie potwierdzony w dokumentach złożonych przez Wykonawcę tj. załączy referencje potwierdzające należyte wykonanie usług.
Dokumentem potwierdzającym spełnienie warunku jest wypełniony Wykaz usług wg wzoru formularza stanowiącego Załącznik nr 8 do Oferty Przetargowej oraz załączenie dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie ( referencje)- wg wzoru formularza stanowiącego Załącznik nr 8 do Oferty Przetargowej ;
- Oświadczenie Wykonawcy o zatrudnieniu nie karanych, doświadczonych ankieterów, posiadających minimum średnie wykształcenie - wg wzoru formularza stanowiącego Załącznik nr 9 do Oferty Przetargowej;
- Wykaz personelu zatrudnionego jako Zespół Koordynujący, który będzie wykonywać zamówienie lub będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności w ramach usługi. Do w/w wykazu załącznikami są wraz z ich życiorysami zawodowymi kserokopie dokumentów stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień oraz podpisana deklaracja/zobowiązanie do uczestnictwa w realizacji usługi - wg wzoru formularza stanowiącego Załącznik nr 10 do Oferty Przetargowej;
- Oświadczenie Wykonawcy, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego - wg wzoru formularza stanowiącego Załącznik nr 11 do Oferty Przetargowej;
- Dowód wpłaty wadium;
- Koncesję, zezwolenie lub licencję, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym;
- Podpisany i wypełniony zgodnie z wytycznymi zawartymi w punkcie 16 SIWZ Wzór Umowy..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 60
- 2 - Propozycja techniczna- opis przeprowadzenia badań - 40
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.darr.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: sekretariat Dolnośląskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A., ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno- Zdrój..
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.08.2009 godzina 12:00, miejsce: sekretariat Dolnośląskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A., ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno- Zdrój..
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Badania będące przedmiotem zamówienia są realizowane w ramach projektu pn. Obserwator rynku pracy regionu jeleniogórsko- legnickiego.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu IX Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. na podstawie umowy nr UDA-POKL.09.02.00-02-032/08 zawartej z Dolnośląskim Wojewódzkim Urzędem Pracy w Wałbrzychu w dniu 23.01.09 r..